HELLO ! peace be upon you readers.semua kisah telus dari hati putih suci. cetusan tangan kanan.come on reader"s be my follower and leave your link .kerjasama anda amat dihargai. tenks yaaaww !

Tuesday 16 August 2011

Petanda dia jodoh kite -,-

Gunekan segala pancaindera ketika membaca !

Jodoh adalah perkara yang telah ditetapkan oleh Allah yang maha esa. Tetapi macam mane kite nak tahu yang dia adalah takdir dan jodoh kite ? haaaa. Kan kite dah dihadiahkan dari NYA telinge untuk mendengar, mata untuk melihat, dan akal untuk berfikir. Jadi korang gunekan lah sebaiknye untuk mengungkapkan rahsia cinta yang ditakdirkan. Apabila bersama, masing masing dapat merasai kemanisan cinta dan saling memerlukan antara satu sama lain. seperti terasa berada dia dunia sendiri kan. tipulah korang kalau mende ney ta betul kan. lalu gerak hati korang jugak akan mengatakan dia lah insan yang telah ditakdirkan bersama. betulkah semua yg diungkap kan tuhh ? berdasarkan pengalaman dan juga ape yg kite dah penah rase just nak share untuk korang semua lah kan. nak tambah ilmu hidup di dunia je haaaa. 



-BERSAHAJA
kekasih kita tu bersikap bersahaja dan tidak berlakon pun. cuba korang perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa dan serta cara makan dan minum. adakah ia spontan dan tidak dikawal atau pun kelihatan pelik. kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanye, SUMPAH dia tengah berlakon depan korang. tetapi apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. jika tidak, dia bukan jodoh kita dan lupakan je laahh.



-SENANG BERSAMA
walaupun kita sentiasa bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tekanan pada diri sendiri. semakin hari semakin sayang kepadanya ada lah kan. haaaa. kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita. dia pun merasainya. rasa senang apabila bersama. apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan setiap hari even bukan waktu sesuai pun rasa nak jumpee dengannya. tak kesah lah siang ke malam ke kan. ketiadaannye terasa sedikit kehilangan.



-TERIMA KITA SEADANYA
baca yang ney betul betul. apapun kisah silam yang pernah kita lakukan sebelum ney, dia tidak akan mengeluh  dan cuba untuk melupakan. dia juga tidak mengambil kisah siapa kite sebelum ney. ape yang penting adalah siapa kite sekarang. walaupun dia tahu akan kisah silam yang buruk sekali pun dia cuba untuk tidak amek port. dan dia juga sedia untuk berkongsi kisah silamnya bersama. tidak perlulah menyimpan segala rahsia apabila dia sudah bersedia untuk dijadikan pasangan hidup kite.



-SENTIASA JUJUR
kejujuran bukan lah sesuatu perkara yang boleh dilakonkan. sikap jujur yang dipamerkan akan berjaya menarik minat dan hatinya. kita akan dapat mengesyaki sesuatu apabila dia cuba menipu kite. listen here ! apabila berjauhan kejujuran adalah menjadi faktor paling terpenting dalam sesebuah hubungan. apabila dia tidak berlaku jujur, sukar bagi nya untuk mengelak dari berlakunya curang. percaye lahh. apabila dia berlaku jujur, hubungan cinta korang akan bertambah hangat ohhh. kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuah kan satu percintaan yang sejati. so, dia lah pilihan sebaik baik pilihan.



-PERCAYA MEMPERCAYAI
setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. adakalanya semua rahsia ini perlu dikongsikan untuk meringankan beban yang ditanggung. apabila rahsia telah dikongsikan bersama pasangan selamatkan rahsia anda ditangan mereka ? tepuk dada tannya selera. mereka rasa selamat apabila segala rahsia telah dikongsikan bersama berbanding kepada rakan rakan nye. satu lagi perkara penting, tidak perlulah rahsia kan sesuatu dalam sesebuah hubungan kerana ia akan menjadi duri dalam daging di dalam hubungan tersebut. bukti cinta sejati adalah kepercayaan dan kejujuran. bahagia lah individu yang memperoleh kedua dua nya.



-SENANG BEKERJASAMA
bagi yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang lama dan panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama dalam menjalani dan menempuh alam kehidupan ini. sama sama mestilah kuat untuk menempuh segala jenis dugaan dan cubaaan hidup berpasangan. kita dan dia perlu bekerjasama tidak kirelah kan perkare kecik ke besar ke, same je selagi melibat kan kedua dua pihak. perkara penting kat sini, kita dan dia dapat melalui dan merempuh semua ney bersama sama tanpa pertolongan orang lain dan kita dan dia juga senang untuk melakukan bersama. penting ohh semua ney sebab perkara ney akan mempengaruhi kehidupan pada masa hadapan nanti.



-MEMAHAMI DIRI KITA
bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangan mereka terlebih dahulu. semasa kita sedih, semasa kita berduka, semasa kita gembira, semasa kita memerlukan dia. dia perlu berada dengan kite sentiasa tidak kire lah dalam situasi gembira mahupun berduka. perubahan sikap dan tingkah laku dapat dibaca dengan mudah setelah lame bersame. walaupun ketika masa itu anda sedang bergembira. dia boleh memahami kita. dia juga bersedia untuk menempuh pasang surut dalam percintaan. kata orang 'sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula suami isteri kan' haaaaa. apabila adanya dia bersama kita dalam melalui hidup di kala suka dan duka, disaat senang dan susah, dialah menjadi calon pasangan hidup kita.




-TAMPILKAN KELEMAHAN
berani aku nak cakap tiada siapa pun yang sempurna dalam dunia ney. tipulah kalau ada yang mengaku dia insan sempurna dalam semua sudut. haish. nak jadi nabi ke malaikat ke ape ? pastinya di kalangan kita manusia memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. bagi dia yang bersedia untuk menjadi teman hidup kita suatu hari nanti dia tidak terlalu menyimpan kelemahan dan keburukan dan bersedia untuk memberitahu kite. sudah tentu bukan senang untuk memberitahu kelemahan dan keburukan di hadapan kekasih sendiri kan. malah, dia juga tidak akan segan mempamerkan keburukan kepada kita. misalnya, apabila bangun dari tidur kekasihnya menyuruh mengambilnya pulang, dalam keadaan tidak mandi dan agak berbau kerbau tidak mandi dia berbesar hati untuk mengambil kekasih nye untuk pulang. haaaaa. apabila dia dan kita saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing masing, memang ditakdirkan kita hidup bersama -,-


*haish, penatlah da tulis banyak macam ney. tapi tape just nak korang amek mase dan fikir seketika untuk membuat pilihan dan memilih pasangan hidup. ape yang baek datangnya dari NYA dan yg buruk datang nye dari kite laahhhh. 


two is better than one !







No comments:

Post a Comment